2010-07-29

Mycket bra krönika

Missa inte denna mycket tankvärda krönika av Mats Qviberg:

Inte nog med att jag håller på att bli rojalist, jag kommer dessutom att agera "kamrat fyra procent" och rösta på Kristdemokraterna 19 september. För er unga läsare som inte vet vad "kamrat fyra procent" är för något så var det sossar som röstade på kommunisterna så att de inte skulle hamna under riksdagsspärren. Jag är nog den enda moderaten som nästan aldrig röstar på Moderaterna. Förra valet gick min röst till Maud för hennes liberalisering och förnyelse av Centern och 2002 fick Folkpartiet min röst.

För övrigt tycker jag att alla fyra regeringspartier har skött uppdraget föredömligt, man har i en global finanskris hållit Sveriges finanser i toppskick, samtidigt som man har lyckats få ner världens högsta skattetryck från att vara konfiskatorisk, samhällsförstörande och orimlig till att bara vara orimlig. Det går inte att nog betona att höga skatter inte är vägen till välfärd, det är direkt kontraproduktivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar