2010-09-13

Traditionellt primalskrik


Och så kom då det traditionella kulturvänstervrålet undertecknat av ett gäng C-kändisar om att Sverige kommer att gå sönder och braka samman om borgarna får (fortsätta) styra. Enkom inkonsekvensen i deras argumentation särskiljer sig från tidigare valårsskrin:
.
"Sverige står inför ett ödesval. Antingen byter vi politisk inriktning – eller också riskerar vårt samhälle att förändras i grunden. " Och direkt därpå: "Sverige håller på att slitas sönder. I 30 år har klyftorna vuxit – och det går allt snabbare. Aldrig tidigare har klyftorna varit så stora – mellan fattiga och rika, de med jobb och de utan, friska och sjuka, invandrare och ”svenskar”."
.
Om nu det senare varit/är fallet - kanske dags för en politik som leder till fler jobb. Eller?

3 kommentarer:

  1. Vad är det för fel att förändra samhället i grunden? Jag vill inte att staten ska tala om för mig hur jag och min familj ska leva våra liv. Jag vill inte vara styrd till att bara kunna köpa vin i en sort affär. Jag vill kunna leva på lön och försörja min familj. Jag vill att utbildning och kompetens ska premieras före kön, ursprung, kontakter och religion. Jag vill ha rätten att säga vad jag vill. Jag vill ha rätten att tycka vad jag vill. Jag vill kunna hjälpa andra på det sätt jag anser är bäst utan att någon klåfingrig politiker lägger sig i och ska styra och ställa.
    Jag vill inte se politiker vid makten som inte kan ta hand om sig själva. Jag vill inte ha ministrar som i det tysta sympatiserar med våldaktivister. Jag vill inte ha ministrar som inte lever som dom lär.

    SvaraRadera
  2. Till Gustav: Mycket väl talat!!! Jag ber att få instämma!

    SvaraRadera
  3. Gustav: Men du vill att vem som får utbildning och kan skaffa sig kompetens ska styras av ursprung och kontakter förstår jag?

    Själv föredrar jag Systembolaget också, eftersom det erbjuder ett större utbud till bättre priser än alternativet skulle göra, speciellt de gånger jag råkar röra mig utanför Stockholms innerstad.

    SvaraRadera