2010-07-10

Om Littorinaffären

Jag fick en fråga varför jag inte kommenterat den så kallade Littorinaffären. Svaret är att Aftonbladet först idag släppt vad det hela handlar om: att han vid ett tillfälle 2006 skall ha köpt sex. Då jag tillhör dom som anser att prostitution är en moraliskt vidrig företeelse (även om jag samtidigt inser att dylik alltid kommer att finnas och därför inte tror att juridiska förbud är det mest briljanta sättet att hantera frågan), så anser jag att Littorin - om anklagelsen stämmer - gjorde rätt i att avgå. Jag vill därutöver bara säga att rättvisan nu måste få ha sin gång och att svensk media därför för exministerns barns skull nu bör ta bort saken från löp och förstasidor. Det finns också betydligt större och potentiellt mycket allvarligare problem för Sverige och svenskarna än en exministers sexualbeteende som behöver diskuteras fram till den 19 september. Däribland oppositionens politik...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar