2009-05-06

Han kom, han sågs...

... och han kommer förhoppningsvis också att segra både i höstens moderata provval och i nästa års riksdagsval i Stockholm Län. Jag talar om Johnny Munkhammar, som i går lanserade sin personvalskampanj inför nästa års valrörelse. Jag har nu haft äran och nöjet att träffa och lära känna Johnny i drygt två års tid och jag kan inte tänka mig en mer lämpad riksdagskandidat. Som varande en ideologisk klassik liberal, men också "principstyrd pragmatiker", skulle han tillföra Sveriges Riksdag mycket välbehövlig energi och en rejäl portion sunt förnuft. Jag bor tyvärr inte i hans valkrets, så jag kan personligen inte rösta på honom. Men jag uppmanar verkligen alla som gör det att lägga sin röst på honom!

2 kommentarer:

  1. Johnny Munkhammar ligger långt mer åt höger
    än M. Jag tror han är alldeles för fast i
    sina ideer för att kunna vara en lagspelare
    i Riksdagen. Dessutom saknar han all form av
    empati i det han för fram av politik. Hur han är privat vet jag inte.

    SvaraRadera
  2. Att. John Apse: Att ligga till höger om M i svensk politik är inte svårt då alla svenska partier (förutom V och MP) internationellt sett ligger vänster om ex brittiska Labour. Och att Johnny skulle sakna empati är rent strunt - om man nu inte förutsätter att allt annat än offentligt finansierade monopolverksamheter och skyhöga skatter är oempatiska vill säga!

    SvaraRadera