2010-04-19

Man tar sig för pannan

Jag har skrivit det förr på denna blogg och jag skriver det igen (medans möjlighet fortfarande finnes): Hur i h-e står det egentligen till med vänstermänniskorna och yttrandefriheten? För några veckor sedan ville miljödårar i jag tror det var Storbritannien förbjuda avvikande åsikter i klimatdebatten. Och nu har en sliberal gök i USA gått ut och sagt att de som kritiserar Barack Obama eventuellt gör sig skyldiga till sedition (ung. uppvigling) och bör åtalas. Jag tyckte när jag läste en bok förra året som hette "Liberal Fascism" att den ibland överdrev något. Men jag börjar verkligen undra...

5 kommentarer:

  1. Min mor anser på fullaste allvar att det är rasism att kritisera Obama. Hon anser också att det skall vara förbjudet att likställa Obama med Hitler men hade inga problem när man gjorde samma sak med Bush.

    SvaraRadera
  2. "Medans" heter det inte. Så skriver bara den som kommer från den dalska vischan. Någon ordning och reda får det väl vara även på denna blogg.

    SvaraRadera
  3. Till Anonym: Jej veeet, dä ä fö jäävlegt...

    SvaraRadera
  4. Men så bra, då måste det vara sexism att kritisera Sarah Palin!

    ... för att inte glömma bort den logiska konsekvensen att ifall man endast kritiserar vita, av hänsyn till rasismkänslighet, så lever man upp till den bokstavliga definitionen av rasist...

    SvaraRadera
  5. Till Nisse: Exakt! Good point. Får se om virrhjärnorna lever upp till den dock. Jag känner ett visst tvivel rörande möjligheten...

    SvaraRadera