2010-12-20

God Jul & Gott Nytt År



Då jag anser mig ha fyllt årets kvot av inlägg vill jag meddela att jag (om inget extraordinärt inträffar under jul- och nyårshelgerna) härmed i afton stänger bloggen för en dryg veckas semester. Jag tänker åka till Dalsland och där först fira en garanterat AGW-, vegan- och nykterhetsfri jul med mycket snö, bitande kyla, fläsk i stora lass och mången supar, innan det därefter blir dags för nyår någonstans i Uppsalatrakten.

Tänk! Att denna första jul i det nya, sossefria Sverige skulle inträffa just när de naturliga variationerna i sol- och kosmisk bakgrundsstrålning började kicka in på allvar och julen därför blir sådär vit och kosig som den, enligt myten, aldrig mer skulle bli. Man kan bli religiös för mindre... ;-D

God Jul & Gott Nytt 2011

5 kommentarer:

  1. Hehe, jag läste:
    "Jag tänker åka till Disneyland"

    ...fick en smärre chock! :-D

    God jul Anders!

    SvaraRadera
  2. Till Lake: Skillnaden är inte så stor alla gånger ;-) God Jul!

    SvaraRadera
  3. God Jul

    Hoppas du orkar köra bloggen ett år till. För även om jag inte håller med i allt, eller ens en del ;),så har jag fått några nya perspektiv. Så god jul demokratin i smått och stort.

    /Högersossen John

    SvaraRadera
  4. Till Johnny: Tack det samma! :-)

    Till John: Ett tag till blir det i a f. Som alltid beror det på vad som händer och vart livet tar vägen, men just nu ser det ut som jag fortsätter... God Jul! :-)

    SvaraRadera